Week 4 – 5 – 6: Al weer halverwege! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Laura - WaarBenJij.nu Week 4 – 5 – 6: Al weer halverwege! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Laura - WaarBenJij.nu

Week 4 – 5 – 6: Al weer halverwege!

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Mei 2017 | Zwitserland, Bern

Het werd hoog tijd om weer eens een update te plaatsen! Morgen begin ik namelijk al weer aan week 7, wat inhoudt dat ik al 6 weken op de dienst Inwendige Ziekten heb meegelopen. Morgen wordt de eerste dag op de dienst Heelkunde, waar ik de komende 6 weken mee zal lopen. Ik heb een hele fijne eerste 6 weken gehad op de kliniek, waarbij wij als studenten de laatste weken langzaam wat meer verantwoordelijkheid kregen en hierdoor veel praktische ervaring op konden doen, enorm fijn! Ik ben benieuwd hoe de komende 6 weken zullen zijn.

Wat er is zo al gebeurd afgelopen weken? Ik heb het eerlijk gezegd even in mijn telefoon op moeten zoeken wanneer ik wat gedaan heb, de tijd gaat zo snel voorbij dat ik niet meer alles precies in volgorde wist te plaatsen haha! Op kliniek heb ik een pittige week gehad in week 4, waarin ik 1 nachtdienst had waarbij slapen absoluut niet mogelijk was (spoedgeval, koliek, operatie, opvolging, .. ), dat was toch flink pittig (van 8.00 tot volgende ochtend ongeveer 10.00 zonder slaap ..). Ik heb heerlijk geslapen de volgende dag en ook in het weekend.

In het weekend van 6/7 mei was ik beide dagen vrij en moest en zou ik iets gaan doen (haha). Helaas zat het weer absoluut niet mee .. De zaterdag heb ik gewandeld bij de Grimmialp. Opzich een mooie omgeving maar het heeft de hele tocht geregend en ik ben halverwege omgekeerd omdat de hoeveelheid sneeuw steeds meer werd en ik het niet meer verstandig vond om verder te aan. Bij terugkomst wel genoten van een warme chocolademelk in een schattig Zwitsers (ski)hutje, doet een mens goed! De volgende dag was het iets beter weer, bewolkt en lichte regen, en heb ik een lager gelegen gebied uitgezocht om te veel sneeuw onderweg te voorkomen. Het werd een wandeling bij Heubach, vooral door bosrijk gebied en langs een rivier. Het deed me eerlijk gezegd een beetje denken aan de Ardennen. Helaas door de wolken niet veel van de (verre) omgeving kunnen zien, maar wel fijn kunnen wandelen.

De week erna (week 5) was een pittige week met meerdere nachtdiensten zonder al te veel slaap. Het weekend heb ik dus vooral slapend doorgebracht, haha. Op zaterdag toch nog een klein uitstapje gemaakt naar Lausanne, ik had gehoord dat het meer de moeite waard was en ik kan dit alleen maar beamen! Prachtig zicht over het grote meer en de bergen er om heen. De stad zelf vond ik wat minder interessant maar was leuk om even gezien te hebben. Op zondag viel het weer in Bern zelf mee, en heb ik eindelijk weer eens kunnen trainen voor de La Chouffe trail in België in juli (10km met 350 hoogtemeters, waar beter trainen dan in een heuvelige omgeving?). 9km met 215 hoogtemeters in 1 uur af kunnen leggen, zeker tevreden voor nu! De volgende dag ook ‘genoten’ van genoeg spierpijn .. haha.

Laatste week werd een feest georganiseerd door de diergeneeskundestudenten van Bern, het ‘Waldfest’ welke normaal ook echt in het bos plaatsvindt. Helaas waren de voorspellingen niet goed en ging dit feest door op de universiteit zelf, maar dat maakte voor de sfeer niet uit. Heerlijk gegeten (varken aan het spit!) en gratis drank ^^, ook veel nieuwe gezichten van laatstejaars studenten van andere richtingen leren kennen. Helaas had ik de volgende dag weer een nachtdienst, dus mijzelf toch redelijk op tijd weer naar huis gedwongen. De nachtdienst liep wonderbaarlijk behoorlijk rustig, om half 3 lag ik in bed en hierdoor bleef de volgende dag (zaterdag 20 mei) nog als een beetje doenbare dag over! Na wat verplichte huishoudelijke taken (boodschappen, wassen, koken, .. ) toch besloten om naar de bergen te vertrekken en de nacht door te brengen op een camping. Na wat speurwerk op het internet uitgekomen bij een kleine camping in Innertkirchen, een klein dorpje net voorbij Meiringen, met toevallig een Belgische eigenaresse. De nacht was helaas pokkekoud .. zelfs met mijn eskimo-slaapzak (die toch echt tot -10 warm zou moeten zijn), trainingsbroek, sokken en warme trui bleef ik het koud hebben. Dus niet zo’n heerlijke nacht gemaakt, maar ik stond met mijn tentje vlak naast de Aare, dus wel een rustgevend kabbelend geluid op de achtergrond, toch nog iets!

De volgende ochtend werd ik uiteindelijk mijn tent uitgebrand, zo warm was het al weer geworden! Heerlijk ontbeten in de zon en vertrokken richting het startpunt van de wandeling van die dag: Pfaffenchopf. De wandeling ging door prachtige alpenweides en had toch ook behoorlijk pittige klimmetjes erin zitten. Na uiteindelijk een klim van ruim 1150 meter was ik boven, met een schitterend uitzicht! Heerlijk genoten van de rust en de prachtige omgeving. Op de terugweg met de auto ook mijn ogen uitgekeken langs de Brienzersee en Thunersee, wat is Zwitserland toch prachtig op vele manieren!

Voor nu ga ik mijn bed weer opzoeken, morgen om 8.00 begint mijn nieuwe week op een nieuwe dienst, ik kijk er al weer naar uit. Ook zal ik volgende week woensdag een dag meelopen op de kliniek in Avenches, hier wordt al het reproductiewerk van de faculteit gedaan. Dit lijkt me ook enorm interessant om eens te zien!

Tot snel weer,
Liefs, Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 April 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10233

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 30 Juni 2017

Erasmus Bern

Landen bezocht: