Het avontuur begint! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Laura - WaarBenJij.nu Het avontuur begint! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Laura - WaarBenJij.nu

Het avontuur begint!

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 April 2017 | Zwitserland, Bern

Na een selectieprocedure en een periode van afwachten of ik èèn van de gelukkige studenten was, heb ik vorig jaar te horen gekregen dat ik van 10 april tot en met 30 juni in Bern op Erasmus mag gaan, wat inhoud dat ik 12 weken mee ga draaien op de universiteitskliniek in Bern, op de afdeling voor paarden.

Vandaag was het eindelijk zo ver, na een jaar lang uitgekeken te hebben naar deze dag vertrok ik vroeg in de ochtend aan mijn lange autorit naar Bern. Mijn autootje mag dat niet te grootste zijn, er paste toch een enorme hoeveelheid aan spullen in (zie de foto's). De reis verliep heel goed, er waren geen vertragingen onderweg en uiteindelijk kwam ik rond 15.00 aan op het juiste adres in Bern.

Afgelopen zomer ben ik al één dagje in Bern geweest en hebben we de mogelijke locaties voor het huren van een studentenkamer bekeken, Tscharnergut sprak mij qua locatie het meeste aan en via het internet heb ik dan ook afgelopen zomer al mijn kamer kunnen vastleggen (inclusief parkeerplaats voor de auto, want werkelijk óveral moet je betalen voor het parkeren van je auto ... Na een korte administratie werd de verantwoordelijke van de flat opgeroepen om mij rond te leiden. Dit bleek een heel vriendelijke man te zijn, die gelukkig Duits sprak zonder Zwitsers accent (halleluja). De flat huisvest internationale studenten en is volledig voorzien van alle gemakken waaronder wasmachines, drogers, fietsenstalling, keukens/douches en gemeubileerde kamers.

Daarna begon het uitpakken van mijn spullen. Ik zal voor de komende maanden op de 6e verdieping wonen en er zijn maar liefst twee liften aanwezig in het gebouw! Helaas begint de lift pas op de 1e verdieping dus je moet alsnog een trap omhoog zuilen met al die zware koffers/tassen. Ruim 1 uur later stond alles boven op mijn nieuwe kamer, heb ik alles ingericht en genoten van een pintje op het balkon in de zon

Tags: Vertrek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 April 2017
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10223

Voorgaande reizen:

05 April 2017 - 30 Juni 2017

Erasmus Bern

Landen bezocht: